

Matvinn kafé - visuell identitet
Matvinn er en restematkafé som lager og selger mat og bakevarer av matvarer som vanligvis ville blitt kastet. Kaféen vil samarbeide med matbutikker og andre kaféer for å få tak i overskuddsmat. Kaféen selger også Zero-Waste produkter, som handlenett, nett til frukt og grønnsaker, gjenbrukskopper, gjenbruksflasker, bivokspapir og lignende. Kaféen vil heller ikke ta i bruk engangsplast, og vil oppfordre kundene til å ta med egne gjenbrukskopper hvis de skal ta med kaffen.
Januar 2020

Brief: Designe logo og identitet til et nytenkende kafékonsept. Det skal lages en enkel strategi for identiteten og et designsystem som viser hvordan identiteten skal brukes på trykte og digitale flater.
Problemstilling: Hvordan skape en synlig visuell identitet til en kafé for miljøbevisste Oslo-borgere?
Målgruppe: Unge mennesker i alderen 22-30 år, som er miljøbevisste og ønsker å ta valg i hverdagen som gagner miljøet.



Prosess: Jeg jobbet mye for å finne de riktige fargene, og har endret til slutt til noen kaldere farger, som jeg synes ga et mer behagelig og rolig uttrykk, noe som var veldig viktig for meg i denne identiteten. Moodboardet har også være i stadig endring underveis, men dette er det siste jeg tok utgangspunkt i når det gjelder både farger, bildestil og elementer ellers.

