House of Living - visuell identitet/Webdesign
House of Living er en totalleverandør av interiørtjenester, og tilbyr tjenester til både privatkunder og prosjektmarked. De har erfarne interiørdesignere, forhandler god kvalitet på innredning, møbler og interiørdetaljer og har dyktige håndverkere.
House of Living ønsket å få utviklet en visuelle profil som skulle fungere med logoen de hadde fra før. De ønsket i tillegg å utforme en ny og mer inspirerende nettside.
I dette prosjektet utformet jeg den visuelle identiteten og samlet det i et brandboard. I tillegg var min rolle å utforme nettsiden og opprette denne i wordpress.
Kunde
House of Living
Byrå
Hint reklame/Vary
Type
Visuell profil
Webdesign
År
2022
Farger
Den eksisterende logoen var kun brukt i sort og hvitt og jeg hadde dermed ingen andre farger å ta hensyn til ved utvikling av identiteten.
På den tidligere nettsiden var det brukt en mørk lilla farge på ulike call-to-action-knapper. Denne var de ansatte og jeg enige om at tok for mye oppmerksomhet bort fra hva selskapet driver med.
Valget falt derfor på en fargepalett med rolige, nøytrale og varme farger, som kan passe med ulike interiørstiler, og ikke ta for mye oppmerksomhet fra tjenestene og produktene.


