Musikal-i-teten er en musikkteaterfestival som skifter tema hvert år, hvor tema for 2021 var frykt. Gjennom en konkurranse på studiet vant vår gruppe oppdraget som gikk ut på å skape en tydelig og dynamisk visuell identitet som fremstiller Musikal-i-teten som en nyskapende festival basert på temaet frykt.
Vi skapte en visuell identitet basert på farebåndet som både symboliserer frykt og trigger nysgjerrigheten hos målgruppen, slik at de ønsker å oppsøke en festival basert på temaet frykt.
September 2020
Brief: Skape en identiteten til musikkteaterhøyskolens festival Musikal-i-teten 2021. Temaet for festivalen 2021 er Frykt.
Problemstilling: Hvordan skape en tydelig og dynamisk visuell identitet som fremstiller Musikal-i-teten som en nyskapende festival basert på temaet frykt?”
Målgruppe: Målgruppen er mellom 18-28 år. De er kreative, nysgjerrige og liker å gå utenfor komfortsonen sin. De elsker å pushe seg selv og elsker følelsen av å mestre noe som er utenfor komfortsonen.
Frykt: “Frykt er en følelse av opplevd fare eller trussel om fare”. Frykt er instruksjoner fra hjernen, som vi gjør lurt i å lytte til. «Trå varsomt, snu, dobbeltsjekk rømningsveier, avbryt!»
Alle har en faresone som trigger frykten i oss, men denne kan være veldig forskjellig fra person til person. Det var derfor viktig for oss å finne et symbol som kan kommunisere ulike typer frykt, og bygge konseptet rundt dette.
Logo: Logoen er bygget opp av formene til farebåndet som sammen former en M for Musikal-i-teten. I tillegg danner formene også to lyskastere som setter fokuset på scenen.
Vi valgte å ha en annen font på logoen, med tanke på om at den kan bestå over flere år, selv om temaet for festivalen endrer seg hvert år.